Min dag...

Min dag har varit fullkomligt skit...!

Det hela började med att jag vaknade en halvtimme innan jag skulle gå upp, och mådde jätteilla, men lyckades iallafall somna om.
Sen då, en halvtimme senare, när min alarmklocka ringde gick jag upp. Mådde fortfarande illa. Och desutom var det upptaget i badrummet... -.-
Helt plöttsligt kände jag mig otroligt svimmfärdig.
Nästa sak jag kommer ihåg är att jag vaknar och inser att jag har varit avsvimmad i typ 5 minuter (typ, jag hade ingen klocka men ca 5 minuter).
Jag kollade mig i spegeln och såg helt sjukt blek ut (blekare än vanligt...). Jag kände hur hela kroppen var helt skakis och jag hade fortfarande ont i magen.
Jag tog en panodil (och jag tar aldrig ipren/panodil (tabletter)!) för att få bort ontet, men det funkade inte....
Men bestämmde mig för att äta frukost, hembakat bröd av Emma, mummsigt. :)
Jag gick sen och klädde på mig och fixade de sista sakerna inför skolan.

Mitt uppe i allt så var Lollo sjuk idag också :'(

Sen, i skolan:

Klassråd. Himla bråk om elevensval och skit...
Idrott. Trevor tvingade oss till himla jätteuppvärmning, fast jag sa till att jag inte kan ta i så hårt eftersom jag fortfarande inte var helt pigg efter min svimmning...
Matte. Kaos som vanligt. Vi fick tillbaka proven.. bara VG (borde fått VG+ >.< ) Några få poäng från MVG... -.-
Lunch. Rätt gott, men man fick bara ta jättelite, så man får gå hungrig ändå -.-
SO. Kolla på filmen, som är rätt intressant. Coola vulkaner och grejer :D :D
NO. PROV!!! Katastrof. Det var det konstigaste provet jag någonsin har tagit. Typ 2-3 sidor om peas (ärtor)!!! :O
TY. Började som helt... galet. Hon sa nått konstigt ord och jag fattade inte och gjorde bort mig totalt.. Usch... Men det blev bättre, för vi lyssnade på en text i boken. Och det var nån snubbe i texten som hette "Philippoussis" i efternamn. Och ja... det uttalas "Filipussis". Och ni som känner mig... ni vet min humor. :P Jag fick skrattanfall! Och dom sa det där namnet typ 10 gånger, pluss att dom skulle bokstavera det också "P H I L I P..." osv... Haha, har nog aldrig garvar så mycket åt en tysk text. :P

Efter skolan åkte jag till Vällingby och köpte vaniljbullar (onyttigt jag vet, but for a good cause), till mig och Pappa. Eftersom Pappa är hemma och är förkyld. Så jag ville köpa en liten "krya-på-dig" fika till honom. Köpte också två liter mjölk och nyponsoppa (jag ÄLSKAR det! :D ). Sen åkte jag hem och så hade jag och Pappa krya-på-dig fika tillsammans. Mysigt. :) Min Pappa är bäst! :D

Sen kom jag på att jag har tyskaglosor till i morn så jag typ "Suck... måste gå och läsa tyskan". Men sen kom jag på att det är flyttat till på fredag, så då blev jag glad. :)

Så dagen är lite bättre nu iallafall. :)

Ha det bäst! :D image5


Kommentarer
Postat av: Emma

Om du är avsvimmad i fem minuter är du medvetslös. När man svimmar talar kroppen om att det är för lite blod i hjärnan och då tvingas du att lägga dig ner för att det ska bli lättare för blodet att komma till huvudet. Så det så.
Men usch! Hur mår du nu?

2007-10-01 @ 18:35:54
Postat av: Linen

Jag mår bra nu :)

2007-10-02 @ 18:59:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...