Tyskilyska

Asså... det har hänt nått med mig, sen efter vi hade idrottsdag.
Nu ser jag på allt posetivt! Jag har börjat tycka om att springa (jag tyckte om att springa typ 100 meter förut men inte mer än så) 400 metersbanan vi springer varje idrottslektion, jag får ofta "jag måste ut och springa långt" - ryck, jag tycker att typ allt vi gör i skolan är roligt/intressant, jag har börjat plugga mycket mer, får mycket högre betyg nu, i de flesta ämnena, än jag fick i åttan. Jag tycker till och med att plugga till tyskaprovet (som jag gör nu) är roligt!
Jag har typ... mognat eller nått. Nånting är det som har hänt.
Jag är fortfarande den galna och knäppa gamla Carro/Linen, som ni känner. Fast... en mer ansvarstagande sådan. :)
Det känns... riktigt bra. :)
Allt det här har faktiskt fått mig att må bättre. Jag har mått väldigt bra (för det mesta...) sen idrottsdagen.
Och i och med att jag pluggar mer och får bättre betyg, känner jag mig smartare, och det höjer mitt självförtroende. Och bara den grejen att jag lyckas höja mitt egna självförtroende ger också högre självförtroende, det får mig att vilja fortsätta vara "duktig" i skolan och fortsätta höja mitt självförtroende.
Sen har ju alla mina kompisar och familj också hjälpt mig att höja/stärka mitt självförtroende. Utan er skulle det ju aldrig funka! Då skulle jag ju bryta ihop totalt. Så tack till er allihopa. Ni gör mig dag så otroligt mycket bättre!



En sak som inte var så otroligt jättebra kanske, som hände idag (egentligen i går, beror på hur man ser på det) var att igår när jag skulle packa min väska inför "helgen" (är ledig idag och i morn pga att alla i skolan har utvecklingssamtal) så har jag helt säker på att mina tyskaböcker var hemma, för de stog inte i skåpet. Jag kollade flera gånger för säkerhets skull, inga tyskaböcker i skåpet.
Så då idag, när jag skulle ta fram mina tyskaböcker, för att plugga, ur väskan så hittade jag dem inte. Jag kom på att jag hade tagit hem dem i måndags, därför hade jag ju inte lagt ner dem igår, för stog de ju inte i skåpet. Så jag gick upp till mitt rum och kollade där, men nähä, inga tyskaböcker inte... Jag kollade i väskan igen, inga tyskaböcker. Jag gick upp till mitt rum igen och kollade. Klart de inte var där, det hade de ju inte varit för fem mintuer sen heller. Jag gick ner och kollade i min väska en tredje gång, men nej... inte där heller.
Som tur var, så var Pappa hemma idag, så han körde mig till skolan (på sin MC, haha det är så himla kul att åka bakpå!). Och självklart... Där stog mina böcker... i skåpet... Typiskt jag eller vad? Så kan det gå. Nu sitter jag iallafall här med mina böcker... Nu ska jag fortsätta plugga.

Ha det bäst! Kram.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...