Grundskolan. Snart borta.

I morn är det skolavslutning och jag vet att jag då går ut grundskolan. Men det slog mig först nu att jag verkligen går ut grundskolan! Det är ju läskigt och lite sorgligt.

På min skolas hemsida. http://www.raoulwallenbergskolan.se/ står det:

Torsdag den 12 juni önskar vi varandra en glad sommar i aulan. Först ut är skolans första avgångsklass, år nio. Därefter följer år sex och sju med år åtta som sisten ut.

"...skolans första avgångsklass..."

Wow. Asså det är ju konstigt. Jag går ut grundskolan. Om ett dygn har jag inte skolplikt längre. Självklart ska jag gå gymnasiet men jag behöver inte enligt lagen. Det är läskigt. Jag går ut grundskolan. Hjälp!

Alla mina kompisar som jag är van att se varje dag. De kommer inte gå i samma klass/skola längre. Molle (som jag har gått i samma klass i sen förskolan, utom i sjuan) och Lollo (som jag har gått i samma klass som sen i tvåan) jag kommer sakna er som sjutton! Vi får se till att ha sällskap till skolan så ofta som möjligt. Om det går. Det är ju typ samma väg. Vi kommer ju träffas rätt ofta ändå, hoppas jag, men att inte se er varje dag kommer jag inte klara av. Ni betyder verkligen så himla mycket för mig. Tänk att vi har känt varandra i tio år (om två månader...). Det är sjukt lång tid. Allt vi har gått igenom och varit med om tillsammans. Haha! Ni är så himla bra. Jag älskar verkligen er! Ni är bäst! Glöm aldrig det! Lollo och Molle = BÄST!!!!!!!

Och Jessie. Jag vet inte ens om du läser det här men i morn tar 12 år av samma-avdelning-på-dagis och samma klass slut. Bara så där. 12 år. Shit, asså. Va länge vi har känt varandra. Lite sorgligt. Haha, jag gick förbi dagis idag. Vilka minnen jag har därifrån. Kommer du ihåg när vi var i det där mittenrummet och lekte i sanden med de små djuren? Du lyckades alltid ta den lilla Bambin före mig. Minnen. 10 år sen typ precis idag som vi slutade på dagis. Vilken resa vi har haft. Lycka till på gymnasiet!

Alla ni andra som jag har träffat under åren i RWS (Raoul Wallenbergskolan), tro inte att jag har glömt er! Ni är så himla underbara allihopa! Ni betyder så himla otroligt mycket för mig. Ni är så himla snälla, roliga och helt enkelt underbara. Och självklart galna.
Jag glömmer er aldrig!
Malin, Tani, Elon, Anton, Ladän, Moa (fast dig kände jag innan litegran), Elin, Emmy och Sherie. Hoppas verkligen inte att jag har glömt nån! Förlåt i så fall!

Haha. Tio år i grundskolan. Vilken resa man har gjort. Började som en liten och rätt blyg och rädd liten sexårig tjej i Fc och går ut som en rätt mogen, rätt självsäker, målmedveten ung kvinna i 9a.

9a. Galen klass det där. Men som allt och alla har den sina bra sidor samt sina dåliga.

I morn går jag alltså ut grundskolan.

Sista gången jag skriver i den här bloggen som grundskole-elev.

Ha det bäst!

GYMNASIET HERE I COME!!!

Bye!


Kram

Caroline

Kommentarer
Postat av: L

aeew, sorgligt :( så känner jag också shit vad hemskt, men vi måste träffas iaf carro :) <33

2008-06-11 @ 19:53:01
Postat av: Caroline

Ja, det måste vi göra! Och det kommer vi göra. Det ska jag se till :D

2008-06-11 @ 19:54:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...