Återträff

Jag var ju, som tidigare nämnt, på återträff i min gamla skola i onsdags. Det var väldigt kul att få träffa alla igen. Inte många som hade ändrats. Mest jag och mitt hår faktiskt. Fick faktiskt många komplimanger för det. Så det var lite kul också. En sak som var tråkig var att det bara var runt 4 lärare där som vi hade haft. Tydligen hade alla elverna haft utvecklingssamtal den dagen och på den skolan går det till så att man är ledig under två dagar då det är utvecklingssamtal och så går man dit på sin tid och så kör de igenom alla snabbt (två dagar) istället för att dra ut på det över flera veckor och ha det efter skolan istället. Väldigt effektivt och så får man ju nästan som studiedag i två dagar. Skönt det också för eleverna. I alla fall, eftersom det hade varit utvecklingssamtal under dagen hade de flesta lärarna inte fått så mycket information om att vi gamla nior skulle komma så de hade gått hem. Men men, så kan det gå. Det blir nog fler nästa gång. För en nästa gång hoppas jag att det blir.

Nu måste jag plugga. Kl 18:40 en fredagskväll. Suck... men måste man så måste man.

Kram


/CH

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...