Kanske blir London i fyra veckor i helgen!

Idag på vår mediakunskapslekton var inte vår medialärare där så vi skulle ha den andra medialäraren som vikarie. Det blev dock en kort lektion då han inte hade så mycket att säga. Det han sa var däremot vääääldigt intressant.

Han börjar med

"Who of you would like to go on APU (praktik på ett företag) in London for four weeks, this weekend?"

Alla räcker upp handen utan att egentligen fatta vad som händer.

"Who of you think they can go to London on APU this weekend?"

Bara några stycken räcker upp handen, fortfarande förvirrade.

"It's usually only the thirdgraders that get to go on APU but this year we want to show them how good our first graders are so we're sending about five of you to London on APU. If you want to, send me your CV and an introduction letter as soon as possible."

Jag anmälde mig och har precis skickat iväg mitt CV till honom. Tänk att skriva på sitt CV att man som 16 (snart sjutton) åring har jobbat på ett mediaföretag i London!

Vi är sju stycken som har anmält oss och typ fem stycken som får åka.

Vet dock inte om jag till 100% vill åka eftersom jag har saker i skolan. Det är visserligen skolan som skickar mig och de har sagt att det får vi fixa men jag vet inte. Skulle vara jättekul att åka men fyra (kanske fem t.o.m sa han) veckor hemifrån låter lite... länge. Jag har ju mina kompisar med mig men ändå. Vi får se helt enkelt.

Nu måste jag fortsätta plugga.


Ha det bäst!





/CH

Kommentarer
Postat av: Mormor

2009-05-01 @ 16:00:14
Postat av: Mormor

Det låter jättespännande. Tala om för oss hur Du gör.

2009-05-01 @ 16:01:38
Postat av: Caroline

Det blir nog ingen resa, jag har inte fått någon information alls och vi skulle åka på lördag (idag)...

2009-05-02 @ 00:33:37
Postat av: Mozter

Hej Linski !

Det hade ju varit bra om du hade velat åka... blev det NÅN som åkte? Det hade verkligen varit snyggt på CV:t :-) Kram kram

2009-05-02 @ 11:54:59
Postat av: Caroline

Jag har ingen aning om det var någon som åkte.

Snackade med en klasskompis i torsdags, som också går media, och hon hade inte heller fått nån information. Så jag tror inte att det var nån som åkte men som sagt, har ingen aning



Kram

2009-05-03 @ 13:23:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...