Dikten

Okej, jag fick inte massa massa kommentarer som jag ville men jag lägger upp dikten ändå. Och det är copyright på den!!! Så nu vet ni det. Inga stölder här inte.


Dags att gå in



Det är inte kallt.
Det är inte varmt.
Det är inte ljust.
Det är inte mörkt.

Det är precis lagom. Precis sådär perfekt lagom som jag vill ha det.

Skorna är avsparkade och ligger på gruset. Den ena står upp. Den andra har ramlat.

Gungan rör sig långsamt fram och tillbaka. Kedjorna gnisslar vackert så som bara kedjor kan. Fram och tillbaka.

Plötsligt går en gammal bekant förbi. Lugnet bryts. Verkligheten kommer tillbaka.

Gungan har stannat.

Dags att gå in.



Där har ni den.


Ha det bäst!

God natt!


/C

Kommentarer
Postat av: Mormor

Du är bäst! Varför fick inte Du något pris?

2009-06-10 @ 19:04:55
Postat av: Anonym

Du är bäst! De hade tydligen bara förstapris

2009-06-10 @ 19:47:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...