Schema?




Här har vi mitt oh, så älskade himla förbaskade schema!

Låt er inte luras av den lediga fredagen, den försvinner, för jag har lagt till Sv C, så jag kommer gå 8:30-10 och sen sluta...

Hur många tror de seriöst kommer gå på sista lektionen på onsdagar? I stort sett alla utom jag kommer skolka. Och va skjutton ska jag göra tisdagar och onsdagar i tre timmar? Luchen tar runt en timme och sen då? De andra två timmarna? Visst jag kan plugga, sen när vi får saker att plugga på. Men nu då? Innan allt har dragit igång? Och hur mycket kommer jag ha att plugga? Det är mest medialektioner vi har, där är det inget att plugga! Jag behöver inte sex timmar PER VECKA i skolan att plugga.

Och luchen på torsdagen istället, den är 50 minuter. Hur tror de att man ska hinna det? Det tar minst 10 minuter att ta sig till och från där vi äter (det finns ställen närmare men det tar också några minuter dit och då måste man lägga till massa pengar!), det är 20 minuter (minst!), och sen är det ofta lång kö på 10-15 minuter om man har otur, då är vi redan uppe i 45. Hur ska man hinna äta?

Skolledningen är så stolt över sin skola och de vill synas överallt och hela tiden men de verkar inte bry sig ett SKIT (ursäkta...) om hur de styr den, vad eleverna tycker eller nånting alls. Så länge de får synas och göra reklam för sig själva och sina förbaskade duktiga elever som läser hög engelska. Men att eleverna vantrivs och stör sig så in i skjutton på scheman och i stort sett allt det administrativa, nej det bryr vi oss inte om. Det spelar väl ingen roll?

För berömelse är allt som är viktigt i världen....



Vill också lägga till att tro att man kan göra röda och blåa slingor utan aluminiumfolie och tro att det ska gå bra...




Ja... heh... Oooops


Ha det bäst!



/CH - som nu hoppas att alla fattar vilken himla bajsskola det är jag går i...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...