Vuxenheter

Usch. Mitt rum ser så barnsligt ut fortfarande. Trots att det är nygjort. Har insett att det är pga att det är så mycket saker överallt. Ska göra en rikgit rensning och jättestädning. Sen blir det att möblera om och köpa nya möbler och så. Är faktiskt 18 och det borde synnas i mitt rum.

Att sätta upp bilder/tavlor bidrar nog till hemtrevlighetskänslan också, väldigt mycket. Just nu har jag inget på mina väggar. Ja, utom färg och tapet förståss.

Den stora klumpen med massa saker i ett av hörnen ska rensas bort/ut, sängen ska flyttas upp, lådan under sängen ska RENSAS och sen användas som riktig förvaringslåda, inte förvaring av vem vet vad (tusentals Kalle Ankatidningar bla), bokhyllorna ska flyttas, skrivbordet ska bytas ut (tror jag fick det när jag började skolan, vilket är 11 år sen), samma sak med stolen (lika gammal också), en av mina just nu två byråer ska ut (köpte en ny förut och har inte "hunnit" ;) lagt över alla kläder i den nya), alla kartonger som jag konstigt nog har i mitt rum ska bort, alla gamla skolpapper ska sorteras och in i permar, osv. Ni fattar, det finns lite saker att göra.

Jag är helt enkelt trött på att mitt rum alltid ser... jag vet inte. Inte halvstökigt men jag hittar inte det ordet jag söker. Det ser hur som helst fortfarande rätt barnsligt ut och det var det jag ville få bort när vi gjorde om det för något år sen. Nu ska jag få ett fint rum. Det förtjänar jag. ;D

Nu, sova. Trött.


Ha det bäst!


/CH - nu men STORA framtidsplaner för sitt rum ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...