Sjuk men ändå produktiv!

Vaknade i morse med en igenkorkad hals och bråkandes näsa. Stannade därför hemma från skolan.

Trotts det så har jag (och ska vara) varit väldigt produktiv. Jag har:

  • Skrivit en tre sidor lång analys av Obamas tal (som han höll när han blev vald till president). Det som skulle analyseras var vilka figurer och troper han hade med och ethos, logos och pathos i talet.

  • Isett en sak. Har haft en skum känsla sen Emma kom hem i måndags. Insåg nyss att det är ett lugn. Vet inte varför jag inte skulle ha varit lugn över henne(?) när hon var i Taipei. Antar att det var hennes flygresa som oroade mig. Ingen aning. Har ett lugn över mig nu iaf. Skönt.

  • Jag har hunnit tätta

  • Jag har huskurat mig, för att bli frisk(are) tills i mogon (Möbiusträff i Göteborg). Druckigt massor av te och C-vitamins-brustablett-vatten. Ska även drika min Pago-juice jag har, snart. Extra vitaminer skadar aldrig. Den innehåller apelsin, citron och morot (måste väl va extra bra för kroppen ;) ). Plus antagligen socker men vilken affärs-köpt juice gör inte det? ;)
Det jag har kvar är att:
  • Jag ska packa

  • Ladda kameran

  • Fixa disken
Tror att det var allt. Dock så var jag så inne i analysen att jag glömde bort lunchen. Som tur var kom mamma hem med en Risifrutti runt 13 så fick iaf i mig nånting. Dock är jag hungrig nu igen, eftersom kl är 17:15.

Eftersom jag har varit och kommer vara så produktiv (tycker jag iaf, med tanke på förkyldning) plus skrivit en analys i flera timmar ska jag nu belöna mig med glass och TV-tittning innan jag tar itu med resten.



Knäppa syskon? Neee ;) (snodde din bild Emma, hoppas det är okej)


Ha det bäst!



/CH

Kommentarer
Postat av: Emma the almighty

Men hallå!!



Jag ser ju muppig ut där!



2010-12-14 @ 15:48:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...