Bilder!

Har äntligen fört över operationsbilderna. Några av de är på såren. Jag ville skriva det så ni är berädda på det. Det är inget farligt :)



Så här snygg var jag när de hade ritat ut var de skulle skära :P De ritade i hårbotten också men det tog jag inga bilder på. Dumt nog. Har video på när de ritade på mig men jag vill inte lägga upp den på internet för jag har inte frågat läkarna som är med om jag får det. Så om vi vill se den får ni komme hit ;)



Man skulle riva upp den här förpackningen och hälla i vatten (som det står på den) och så blev det en tvättsvamp med nått desinfektionsmedel/tvål i sig. Fick tvätta mig med en sån kvällen innan och på morgonen på operationsdgen.



Så här såg jag ut på onsdagen eller torsdagen (opererades på måndagen).



Jag fick åka hem på fredagen. På sjukhuset tänkte jag inte på att jag ville hem men väl hemma insåg jag hur skönt det va att vara hemma. Den här bilden är tagen någon gång i först helgen hemma efter opertionen. Tejpen togs bort på onsdagen efter.



Så här sog jag ut då. Framifrån



Vänster. Man ser hur svullen kinden är här. Är även lite gulaktig pga blåmärken som blev efter operationen.



Höger. Här ser man ännu mer hur blåmärkig jag är. Eller... va. De har gått bort nu tror jag.


Nu kommer några bilder från ärr/såren i huvudet. Så ni är berädda på det!






Här ser ni ungefär hur det är skuret. Zick-zack-mönster. Det läker tydligen bättre om man gör det så.



Jag hade ungefär 50 st såna där häftstift (heter egentligen typ clips) i huvudet. Va SÅ SKÖNT att bli av med dem!




Så här fint är såret i huvudet nu. Bilden tagen 27 oktober (16 dagar efter operationen). :)

Och i inlägget här under ser ni hur jag ser ut idag.


Ha det bäst!



/CH

Kommentarer
Postat av: Mozter

Hej vännen ! :-)

Ja det var lite läskiga bilder.. men tänk , som du själv sa, va fort det har gått.. O det börjar ju redan hända saker. Antar att du märker stora förändringar själv i ditt läkande ?! :-)

Sköt om dig Linen , o jag håller med Emma....det var en fin katt :-) Snälla M o L var :-) !!! kram kram i mängder....

2010-10-30 @ 10:56:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...