Let the healing begin!

I morse (hade tid kl 7:45) togs de sista häftstiften ut ur mitt huvud. Så nu har jag inget kvar att ta bort. Äntligen kan läkningen börja!

De sa att jag skulle ha en tejp över ärren jag har i ansiktet (inte det på läppen dock), så att de blir plattare. Så vi köpte en specialtejp som bara finns på Karolinen (apoteket vid Karolinska). Vi passade på att köpa tejpen jag ska ha på benet också (de tog ju en hinna från mitt vänstra ben och satte in i underläppen så den skulle forma sig fint). Jag ska byta den en gång i vecka i ett halvår. Tydligen ska jag ha tejp över ärret på benet tills det har läkt helt. Tar det verkligen ett halvår? Galet länge ju.

Det hela känns väldigt bra. Fortfarande väldigt svullen dock. Känner mig som en sån där hund med stora kinder. Mins inte vad den heter.

Så här ser jag ut:



Tog upp luvan så ni ska kunne se kinderna - det var så ljus bakgrund så det inte syntes riktigt hur de ser ut. Där ser ni tejpen också, vid sidan om munnen. Det är på båda sidorna. Jag ser ut som jag har gått upp typ 10 kilo :P  Jag har faktiskt gått ner i vikt eftersom jag bara kunde dricka. Jag får igen min jacka lättare nu än jag fick innan jag opererades. Lite kul, ett litet försprång till viktnedgång. ;)

Jag kan äta rätt bra nu. Det går att tugga saker som inte är för hårda. Försökte med choklad (bra för att gå ner i vikt, jag vet ;) ) och det var lite för hårt. Så jag skar den i mindre bitar (mindre att bita igenom) och då gick det.

Har fått bilderna av pappa, på hur jag såg ut timmarna efter operationen. Ta-da:



Jämför kinderna på bilderna. Nu är de ändå relativt små!

Anledningen till att ena ärmen är borta är för att de satte en blodtryckssak på armen precis innan jag somnade och så hade jag dropp i armen efteråt och då kunde jag inte trä i armen i ärmen igen så fick ha så till jag kunde börja gå upp ur sängen och gå på toa och så. Då passade de på att ge mig en annan sorts skjorta.

Till höger ser ni mina fina underbara drenage... Såna är INTE sköna att dra ur huvudet! De var lite lika tjocka i ändarna men tillräckligt för att göra mig väldigt svimfärdig. Usch, det var inte kul.

Jag har tråkigt på dagarna. TV, dator, TV, dator, göra luch, TV, dator... Nästa vecka ska mamma vara hemme en hel del. Det känns jättekul.

Snart kommer hon hem från jobbet och då ska vi ha fika  (eftersom jag äntligen kan tugga igen ^^) och kolla på film. Mys ^_^

Ni får gärna höra av er eller komma förbi om ni känner för det.

Ha det bäst!


/CH

Kommentarer
Postat av: Emma

Linen!

Säg till mamma att skypa! Jag måste fråga henne om en sak!

2010-10-22 @ 14:11:40
URL: http://elpiano.blogg.se/
Postat av: Mozter

Fina Linen !

Det där såg ju inte så himla skönt ut.. tur att det nu var ett tag sen. Läk på ordentligt nu ..

Kram i mängder Mozter :-)

2010-10-26 @ 22:31:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...