Åååh, underbara kväll

Åh, eftermiddagen/kvällen har varit så underbar. Perfekt avslutning på näst sista veckan.

Skoldagen var kort och skum men ändå bra. Efter skolan stannade jag och några andra kvar för att dekorera skolan inför julkalaset för värdfamiljerna på söndag.



Hah, ja vi hade superkul och fjantade oss en del ;)



Så här snyggt löste vi problem med kurlor utan snören :P

I slutet av dekoreringen hade jag en förbaskad huvudvärk som började bli till migrän. Jag tog en tablett men det gick inte över helt.

Några av oss åkte in till Birghton och satte oss på ett kaffe. Jag beställde en varm choklad och en "chokladkaka" som de andra sa hela tiden. Det var typ en tårtbit. Gigantisk! Ingen av oss orkade äta upp (vi var typ tre stycken som beställde in såna)!



Så himla gulligt de hade gjort varma chokladen! Kakan var inte så god dock...

Min huvudvärk gick lite över här (tror det var blandning av trötthet, hunger och lite vätskebrist). Vi satt där ett bra tag. Efter ett tag stack några hem och vi andra gick runt lite och kollade i affärer. Ungefär då kom Olessia in till Brighton också :) Kul att umgås med henne (eller dig borde jag kanske säga, för vet att du läser min blogg ;) ) igen för det var ett tag sen nu.

Vi gick som sagt runt i några affärer och jag gjorde superfina fynd. Kan inte säga något av dem här för många av dem är julklappar/delar av julklappar. Men en sak jag kan säga är att när jag var i London i måndags så var vi inne på bodyshop och jag hittade en perfym jag tyckte luktade jättegott. Men den var dyr så köpte den inte. Vi var idag inne på Bodyshop, fast nu i Brighton och jag såg perfymen. Den kostade 14 pund. Bredvid låg en typ present-box med perfymen och en bodylotion i ett som tillsammans kostade 15 pund - så köpte den. Var supernöjd och jag är så glad att jag inte köpte den i London - för sparade massa pengar nu!

Vill även passa på att säga att jag inte shoppat mycket alls under resan så jag tycker att jag fick shoppa lite idag ;)

Efter den lite hysteriska shoppingen gick jag, Olessia, och våra två kompisar från skolan; Rebecca och Sofie och åt på en otroligt underbar restaurant jag varit på två(?) gånger innan. De har så underbar mat där! Det är en vegetarisk buffé och det är såååå gott! Till skillnad på all fet äckelmat vi får i skolan hela tiden. Åh, engelsk mat är inte tipp topp... Så att få komma till det där underbara stället och få äta bönor och massa gott - LOVE IT!

Efter middagen åkte vi hem. Blev lite skratt och allmänt kul på bussen. Underbara människor jag känner <3 Det var ett så perfekt avslut på den sista "riktiga" skolveckan. Nästa vecka är mest bara lek. OCH JAG KAN INTE FATTA ATT DET ÄR SISTA VECKAN NÄSTA VECKA! JAG VILL INTE!

I morgon ska jag åka iväg och köpa torsk och grädde. Jag ska nämligen laga mat till min värdfamilj och så ska vi ha filmkväll efteråt, eftersom det är sista helgen (egentligen inte - jag är ju här nästa helg också men då kommer jag vara med söta mamma :) )

Ne, nu ska jag snart sova. Såå trött! God natt människor :)


Ha det bäst!



/CH

Kommentarer
Postat av: This Is Olessia

men... näääääää. hahah det låter inte alls som dejt. Kan skriva till HOST FAMILY daaaaa

2011-12-10 @ 14:57:09
URL: http://www.thisisolessia.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...