Gårdagen

Dagen började med skola fram till lunch (fredagar är korta dagar - skööönt!).



En uppgift vi fick göra på "Britain today"- lektionen. Jag gillar det ämnet, det är superintressant att lära sig om den Engelska/Britiska kulturen. De har så mycket spännande kultur och seder och grejer :)

Uppgiften gick ut på att vi fick höra fem olika dialekter och så skulle vi gissa var på kartan de var ifrån. Snubben som var längst ner till vänster (nr 3 - on ni kan se) lät precis om Hagrid i Harry Potter-filmerna :P

Efter skolan stack jag och Olessia in till Brighton. Blev lite mini-shopping. Däremot bara av saker vi behövde! Så det blev duktig shopping :P



The crazy duo on ze buzzzz :P



Vi avslutade turen med lite fika. Kakan på bilden ser inte så speciel men ÅH, så god den är! Ännu en sak jag kommer sakna :P



Så här gör han alltid, lägger huvudet på benen så där och kollar på en med den där "det är syndast [ja, syndast - han är en hund och från England, inte vet han att det heter mest synd heller!] om mig i världen så klappa mig"-blicken.

Efter Brighton gick jag in till vardagsrummet och visade min värdmamma ett av mina fynd, fick en kopp te och satt och pratade lite i några timmar. Så mysigt/trevligt att bara sitta och prata med henne :) Vi pratade om allt mellan skolatentat och hemsk tvångsmatning av djur - hah, vi pratade om trevliga saker också!

Det fyndet jag visade var verkligen ett fynd. Det är en korsordsbok. Den kostade 5 pund men så var det 1/2 priset så fick den för 2,5 pund. Det som är så bra med den är ju att det dels är kul med korsord och att jag lär mig massa på det! Vi har gjort såna i skolan så jag visste att det var lagom nivå. Superkul ^^




Igårkväll blev det lite halvplanerat/halvspontant pubkväll. Så nice att bo fem minuter från puben! Kommer sakna att ha ett "samlingsställe" så nära hemma.

Det är kareoke på pubben varje fredag. Jag sjöng inte men jag lyssnade ^^




Världens bästa Olessia nere på pubben ^^


Idag fick jag äääntligen sova ut. Inte sovit ordentligt på flera veckor. Så skönt! Resten av dagen blir nog att ta det lugnt och förhoppningsvis prata lite med mamma och pappa och visa dem min fina korsordsbok ^^

Kan inte förstå att jag är hemma om drygt två veckor! Baaaaaaaaaaaah!


Ha det bäst!


/CH

Kommentarer
Postat av: This Is Olessia

<3

2011-12-03 @ 17:05:48
URL: http://thisisolessia.blogg.se/
Postat av: Äma

Hund och kaka, ta med hem!

2011-12-04 @ 08:27:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...