Myskväll

Just avslutat ännu en lyckad kväll. Jag lagade middag till min värdfamilj och Olessia som var inbjuden. Gjorde ju självklart min favvorätt: torsk i ugn.

Jag var lite nojig innan, eftersom hela rättet bygger på örtsalt - det örtsaltet vi har hemma. Jag kollade i affären men de hade inget alls. Det enda jag hittade var lite blandade örter. Köpte den och blandade med salt.

Helt otroligt nog lyckades jag blanda det perfekt. Det smakade nästan precis som det brukar hemma. Så nöjd. Fick massa beröm också så det var jättekul. Min värdpappa var så söt han sa att jag brukar i vanliga fall vara petig med fisk och inte tycka om det så mycket men han tyckte det var supergott! :D

Nu ska jag hoppa i säng - ska till skolan i morgon (japp, ska dit på en söndag!) och ska vara där kl 13, så kan inte sova hela dagen.

Det är Luciafirandet för värdfamiljerna, som jag skrivit om förut, som gäller :)


Ha det bäst!


/CH

Kommentarer
Postat av: Mamma :)

Hej Raring!

Roligt att det blev lyckat! Idag har vi hämtat granen...

Ses snart.

Puss o Kram

Mamma :)

2011-12-11 @ 14:38:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...