Skolan

Jag tog med mig kameran till skolan idag (den nya lilla) och tog lite bilder innuti byggnaden. Inte så många dock, men på mitt klassrum och lite.

Mitt "huvud"klassrum



Samma klassrum längre till höger



Samma rum - väggen mittemot den med tavlan (första bilden)



Enda killen i klassen - dansken Helge åker hem i helgen och Gill - min huvudlärare - är ledig på fredagar, så vi hade "Hej då"-fika för honom idag. Alla i klassen gick ner till lunchrummet och så fick vi tre/kaffe, kakorna ni ser på bilden och så satt vi och snackade lite skit (allt på engelska dock!) och gick igenom läxan - därav boken :P



"Room 2" är det här rummet för mig. Men för att ni ska förstå vad det handlar om så är det här som vår "aula". Här inne har vi alla möten/genomgångar/föreläsningar varje vecka.



Så här roligt har vädret varit idag - smart som jag är glömmer jag paraplyet jag fått låna (mitt paraply lever inte längre. Ta med sig billigt skitparaply från Primark till Birghton (typ Englands blåsigaste stad - ligger ju precis vid havet) = går sönder efter 1,5 prommendad i regnet/blåsten) av min värdmamma. Jag inser detta när jag går utanför dörren men går jag tillbaka in? Nej, för det är ju för långt! -.-



Oj, suddig bild.



Gillar att sitta i fönstret och kolla på regnet. Märkte också när jag såg den här bilden att om man vet var mitt ärr går, på huvudet, ser man det, för det växer inget hår där. Mitt hår ser också lila ut här men det är rödbrunt. Skumt.


20 dagar till Sverige!

Min ena lärare är kvinnodiskriminerande äckel!

Ha det bäst!


/CH

Kommentarer
Postat av: Molle

KUlkulkul med bilder!!

2011-12-02 @ 08:51:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...