3

3! Kan inte förstå att i morgon (för er i Sverige idag!) är det bara tre veckor kvar av skolan. Gaah! Hur snabbt har inte tiden gått? Asså jag visste ju att det skulle gå snabbt. Men så här snabbt? Jag tycker jag nyss kom hit :S

Och vad jag gör uppe kl 23 en torsdagskväll när jag ska upp 7:30 (brukar gå upp 7:15 men tvättattade håret idag så behöver inte gör det i morn! Varför skrev jag det på min blogg?) vet jag inte. Antar att det är för att det är fredag i morgon och att det ändå är helg sen. Men det är ändå skumt, för jag burkar alltid gå och lägga mig tidigt. Är super(jobbigt mycket!)noga med att få mina 9 timmars sömn. Åtminstonne 8! Första veckorna var jag supernoga och gick och la mig vid 21:15. Jisses!

Anywhooo, nu blev det lite långt om mina himla sovvanor!

Jag hade idag ett väldigt trevligt samtal med min värdmamma. Jag kommer verkligen sakna våra små samtal. Vi snackar om allt möjligt. Mest småsaker. Min katt, hennes hundar, min familj, hennes familj, Sverige, England. Idag även om Valloner (Valoner?). Försökte förklara vad det var. Jag tror hon misstolkade mig och att hon nu tror att det är det svenska ordet för immigrant. Men men :P Hah, så kan det gå. Det lutiga är att jag har blivit så van med engelskan (och det skumma är att jag inte märkte när jag blev det) att jag inte tänker på att jag pratar engelska med dem. Klart jag VET att jag gör det men det... det blir naturligt. Jag gillar't!

Jag tänkte på en sak idag; Just nu är min engelska som BÄST. Bättre än den någonsin har varit. Jag funderade också på vad jag skulle få för resultat om jag gjorde CAE/CPE igen, nu. Skulle ju antagligen få bättre betyg?

Jag undrar om Gwyn (min engelskalärare inför CPE - i trean på gymnasiet) skulle vara stolt över mig? Jag väljer att tro att han skulle vara det :) Jag saknar honom lite.

Vi skriver ju uppsatser varje vecka och vi får välja mellan olika ämen och sen har vi alltid ett "free choise" också. Jag brukar ta den för de andra ämnena är så trista. Men det är inte alltid lätt att komma på vad man ska skriva om. Det är då det är praktiskt att ha en syster man kan skryta om! Hah, fick ihop en relativt lång text om hur bäst min syster är. Nämde även Hanna litegrann.

Min familj/släkt är bäst!

Ett fel jag gör jätteofta är att jag skriver språk (t.ex. engelska, svenska - alltså själva orden) med stora bokstäver. För så gör man i engelskan (<---höll på att göra det där!). Då skriver man English, Swedish osv osv. Suuuperirriternade. Men men. Så kan det vara.

Näst nästa måndag ska några av oss in till London över eftermiddagen-kvällen och se på musikal - "We Will Rock you"! Woho! Mer info sen för vet inte mycket mer än så just nu. Men det var tydligen mycket billigare på en vardag än på en helg. Woho!

Nu blev det så där himla långt igen.



Cool!

Nu sova!

Ha det bäst!


/CH - Zzzzzz

Kommentarer
Postat av: ÄMA

Tuff klocka!

Vet du var man kan hitta den? Eller var den bara från internet?

2011-11-29 @ 03:56:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...