Käke ur led!

Shit! Jag hade nyss läskigaste typ 3 minuterna av mitt liv!

Dottern i min värdfamilj har fått halsfluss och jag är ju också förkyld så tänkte kolla mina halsmandlar i spegeln. Spärrade upp munnen och när jag var klar och skulle stänga munnen gick den inte ihop!

Fick panik. (Sen efter operationen fastnar min käke ibland när jag typ gäspar osv men jag brukar kunna fixa till det på nån sekund).

Började se massa skräcksenarion i huvudet; springa ner till min värdmamma och försöka förklara med vidöppen mun vad som har hänt, ringa 999 (Englands version av 112) - men hur skulle jag kunna göra det, kan ju inte prata med öppen mun! Paniiiiiik!

Fick en sån där det-här-händer-inte-känsla.

Försökte tvinga ihop dem (tänkte att det kommer ju göra skitont om det faktiskt fungerar - eftersom att jag liksom nu hade käken ur led (antar jag?)). Men det fungerade inte. Ännu mer panik!

Till slut satte jag mig på sängen och typ petade lite på kinderna och så klick sa det och så gick käkarna ihop igen. Men jisses va rädd jag var först!

Jag var skakis i flera minuter efteråt. Blev typ kritvit i ansiktet också. Jisses, va rädd jag var.

Nu är jag inte skakig längre men det höll i sig i några minuter.

Aja, slutet gott allting gott.


Ha det bäst!


/CH

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...