cv, cv, cv, cv, cv jag kommer drömma mardrömmar om dessa cv:n!

Oh yes! Jag har suttit istort sett hela det senaste dygnet (utom paus för sova, några kisspauser och middag) och ansökt om jobb. Både online - satt flera timmar i morse och bara klickade mig runt bland olika annonser och sökte - och genom att skriva ut CV:n. Jag har suttit och skrivit så jag nästan blöder om händerna! 54 kuvert har jag nu fått ihop! Och jag är nog långt från klar. 54 kuvert med respektive affärs adress och sen min AVS-adress på baksidan. 54 kuvert med respektive två papper i sig (personligt brev och CV). Baaaaaaaaaaah, va jag är trött på att skriva mitt namn och adress!!!!!!!

Man tycker ju att av någon av de typ 100-200(-ish) jobben jag har sökt senaste 1,5 veckan borde höra av sig? Men grejen med det är att av de 54 kuverten jag har CV:n i har jag hittat frimärken till 4... Dvs att jag har fortfarande 50 kuvert att köpa frimärken till. Och med lite lätt matte kan vi räkna ut att om ett frimärke kostar 6 kr och jag behöver minst 50 (för det blir säkert fler CV:n!) blir det som minst 300 kr! Vilket är... väldigt mycket! Men jag ska köpa några frimärken och så får jag väl prioritera och skicka ut mina CV:n lite allteftersom.


Nu ska jag efter ca 24 timmar ta PAUS.

Ha det bäst!


/CH

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...