Bra dag

Idag har varit en sån dag där alltid bara har varit så bra. Inget speciellt typ livsavgörande har hänt som t.ex. vinna på lotto eller så men det har bara varit en sån där bra dag.
 
Jag kunde inte somna igår/inatt. Jag gick och la mig i god tid men det bara gick inte att somna så jag tänkte att det här kommer ju bli en himla jobbig och trött dag. Men jag vaknade och kände mig inte mer trött än vanligt. Kände mig konstigt nog ovanligt pigg (visserligen hade jag ställt om klockan till en halvtimme senare, när jag vaknade).
 
Till frukost gjorde jag en tallrik gröt men jag brukar inte hålla mig så länge på det så tog två mörka brödskivor till det också. Både hann och orkade få i mig allt - bara det gjorde mig glad!
 
Jag valde att ta bussen, eftersom jag valde att sova en halvtimme längre och tar jag bussen kan jag vara hemma i ca 10-15 minuter längre. En klasskompis till mig sa förra veckan att en av de tre bussarna som går förbi mitt hus går direkt till universitetet och stannar precis utanför campusområdet (de gånger jag åkt buss till skolan innan har jag gått av i centrum och därifrån gått de ca fem minuterna från centrum upp till universitetet - i den lååånga backen) så jag hoppade på den och precis som hon lovat, den stannade supernära. Blev t.o.m. väldigt tidig, så det var skönt.
 
Väl inne i klassrummet märkte jag att en av mina favoritlärare från moment ett (vi har nu börjat på moment tre av den här kursen) var där. Han skulle tydligen bara vara med och presentera det här momentet, eftersom han är en av dem som kommer betygsätta våra grupparbeten vi ska börja med nu, men ändå det gjorde mig glad att se honom, han är så himla rolig och så grymt positiv hela tiden - jag älskar positiva människor! Den andra personen som var med och pratade hon var också väldigt trevlig och så lätt att lyssna på plus att hon hade humor, det gör det hela så mycket roligare. Henne ska vi tydligen ha som föreläsare en del framöver, så det blir kul, eftersom hon verkade bra.
 
Jag brukar vid halva föreläsningarna vara knökhungrig och behöva springa ut till kafeterian, på rasten, och köpa en drickyoghurt. Jag tycker inte riktigt om att göra det för det blir dyrt i längden (frukt i all ära men det är inte alltid man har det hemma + är smart nog att ta med det). Men till min stora glädje och förvåning höll jag mig på min frukost hela föreläsningen.

Efter föreläsningen (runt kl 12) samlades vi  gruppen för grupparbetet och pratade ihop oss lite om vad vi skulle välja för ämne. De flesta av oss hade inte tagit med någon lunch till skolan så vi hade ett kort möte och sen gick vi hem.
 
Jag prommenerade hem och det var så skönt, vädret var fint, det har varit ca 4 plusgrader idag så det var varmt och skönt, solen värmde och det var bara härligt. Det var skönt att gå också. Det gick inte så fort dock, eftersom jag vid det laget var så grymt hungrig men jag kände mig så glad ändå så det gjorde mig inte så mycket.
 
Det var lite skumt dock för det var lätt att gå på trotoaren men på gatorna var det snorhalt (tunt tunt lager med typ is(frost) så jag halkade till några gånger (och alla gånger gjorde jag ett skumt ljud - men det gör jag alltid ändå så ;) ) men ramlade aldrig.
 
När jag kom hem gjorde jag lunch - snacka om att det var gott att äta - klockan hade hunnit bli 13:30 och jag åt vid 7:30!
 
Efter att jag ätit visste jag inte riktigt vad jag skulle hitta på, eftersom jag inte hade något att plugga på än. Sensate 1-2 veckorna har varit plugg, varje liten ledig minut, så jag kände mig lite förvirrad. Vad gör man med en ledig eftermiddag?
 
Jag har inte så mycket mat eller pengar för den delen men bestämde mig för att promenera bort till Lidl (ca 2 minuter från mig) och handla lite frukt, möjlk och lite nödvändigheter. Och Lidl är nästan det som gjorde mig mest glad idag! Jag gick runt där inne rätt länge, eftersom jag inte hade bråttom till något. De har så knasiga saker där inne så det är kul att bara kolla runt. Hittade en jättemysig badrumsmatta (som jag vill ha som matta nedanför sängen) men hade inte råd med den, tyvärr. Men däremot hittade jag små post-itlappar (ni vet såna där små, som man sätter på sidor i böcker), precis den sorten jag har letat efter i hela Östersund typ men som inte har funnits. Jag har bara hittat andra men de är så himla smala så de är jobbiga att skriva på. Men nu har jag två sorter så nu kan jag använda de jag köpta idag att skriv på och de andra till typ mer bara markering av sidor typ - super! Jag hittade också solrosfrön och pumpakärnor som det var extrapris på (och sånt brukar kunna vara dyrt) så jag passade på att köpa det också. Det fanns inte så mycket frukt att välja på (eller som jag ville välja på iaf ;) ) så jag tog några bananer i alla fall. Såg att de fyllde på några minuter senare men tänkte att nu har jag ändå mina bananer.
 
Pumkakärnor och solrosfrön är bra att ha i müsli. Hemma i Stockholm brukade vi förut göra egen blandning jag och pappa och den var så god! Så jag ville göra en nu också, Så jag kollade efter müsli och hittade en enkilosförpackning för ca 12-13 kr, som verkade nyttig (jag är dålig på att förstå näringsgrejerna på paket) men den lät bra i alla fall, så jag köpte den.
 
Hur som helst; jag hittade massa billigt på Lidl så när jag skulle betala blev det billigt men jag hade ändå fått en hel del!
 
Nu på eftermiddagen har jag inte gjort så mycket. Jag har tagit det lugnt och bara njutit av att inte behöva plugga just nu. Jag hann göra en video jag har velat göra och kunde ta mig tid och sitta och redigera den länge och väl, så jag fick den som jag ville.
 
 
Det har bara varit en himla bra dag och jag har känt mig så himla glad hela dagen!
 
Förlåt att det blev så sjuuukt långt inlägg nu men se det som en kompensation för alla de gångerna jag inte har skrivit och ni har klagat ;)

Ha det så bra, nu ska jag snart gå och sova!
 
Oh juste, jag sprang på en gammal barndomsväns-syster (Marre - Mickes syster) på universitetet idag. Så det var också kul!
 
Nåja nu ska jag sluta skriva.
 
Ha det bäst!
 
 
/CH

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej Hjärtat! Vad roligt och upplyftande att läsa om din fina dag!Stor Kram
Mamma :)

2012-11-13 @ 07:28:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...