Studenter och feber

idag verkar alla Östersunds gymnasium ta studenten. Hela staden kryllar av studenter på flak och det är som en stor parad av studentflak och underbar fest och glädjestämning (likanar Pride litegrann - fick mig att längta till det ^^) :D Får mig att sakna min student - jisses vad det skulle vara kul att få göra om den :P
 
Hela staden har blivit till ett stort firande iaf. Lite kul att få se det här, i en mindre stad. Det är skillnad från firandet i Stockholm på något sätt ^^
 
Dessutom är det examensdag för de på universitetet också :)

Nåja, vissa av oss måste ju fortfarande plugga dock, då vi inte är färdiga med våra terminer än ^^
 
Jag har hittills hållit mig till mitt gjorda schema. De två halvstora uppgifterna (samtalsanalyserna) är klara och inlämnade både via moodle (vår hemsida typ...) och i pappersform - tydligen var man tvugnen att lämna in på båda sätten...
 
Så nu är det fokus på den mindre uppgiften som jag tycker borde gå fort och då jag forhoppningsvis hinner klart med den innan det är alldeles för sent ska jag försöka börja på den stora uppgiften, som jag lite fasar för att göra. Den verkar krånglig... Men men. Man kan inte göra mer än sitt bästa.
 
Jag brukar alltid ha alla böcker till våra kurser men den här gången har jag inte det, för jag tänkte att jag har ändå många av dem sen innan och det fungerar säkert bra med bara dem. Hehe, nooo....! Visade sig att en bok verkar vara lite viktigare än de andra för den stora uppgiften och den boken har jag inte. Så jag gick för några dagar sen in på skolans biblioteks sida på Mittuniversitetetets hemsida. Och där reserverade jag boken men jag var andra personen i kön och det fanns tre böcker som alla var utlånade. En skulle komma tillbaka den 4 (igår alltså) och en den 11 (och uppgiften ska in den 7 senast). Så det var lite nervöst om jag skulle hinna få den till idag.
 
Så när jag kom till skolan idag för att lämna in uppgiften i pappersform kollade jag mejlen och till min stora glädje hade boken kommit in! Yey! Jag skulle annars fått kopiera Jessicas bok men det är skönare att ha hela boken, om man skulle råka missa att kopiera några sidor som är väldigt viktiga. Så det känns väldigt skönt att ha den nu. Kruxet är bara att jag måste åka dit och lämna tillbaka den sen och jag vet inte hur biblioteket är öppet efter helgen, då söndag är sista officiella skoldagen. Men men, uppgiften ska in senast fredag och jag vet att biblioteket är öppet ett tag på lördagar så jag kanske kan lämna in den då :)
 
 
Nu ska jag tillbaka till pluggandet.
 
Ha det bäst!
 
 
 
/CH - nu med skum febergrej pga infektion i kroppen (hälsad vare antibiotika! <3)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...