Det här med skillnader ^^

Jag har tänkt lite på hur lustigt det kan vara med alla skillnader med att bo hemma och bo i eget.
 
Som t.ex: Jag minns när jag kom hem från skolan för några år sen och frågade vad det blev för middag och utbrast "Nej men det åt jag ju till lunch!" nu är det snarare: "Hm, jag gör storkok på en gång så får jag massa matlådor och så har mat i några dagar".
 
Jag har ätit veganfärs med pasta varje måltid i... jag tror det är tre eller fyra dagar nu. Fattig och student, man är inte lika petig längre :P
 
Och för att stilla oroliga mammatankar nu på en gång - NEJ jag äter inte pasta vaaarje dag, det har bara råkat bli så nu senaste dagarna. Jag har även potatis, morötter, quinoa, matvete och ris hemma ;) Ibland slänger jag t.o.m. ihop en sallad med bland annat quinoa och bönor, när jag har ett salladshuvud hemma ;)
 
Jisses vad jag blev sugen på sallad nu :P
 
Fast kväll blir det sista skvätten av färsen, haha! Tur att det är gott iaf ;)
 
 
 
Det här har jag börjat göra en del också - helvegansk banan och kakaosmoothie (mandelmjölk istället för komjölk då jag inte dricker det längre). Nyttigt och sååå gott! :D Behöver en lite bättre mixer dock. Har hittat en billig som jag tänkte försöka skicka efter så fort jag får CSN om några veckor ^^
 
 
Jag är för övrigt rödhårig nu igen :) Haha jag kan aldrig helt hålla mig borta från det :P Eftersom jag hade brunaktigt inan ser det (i rätt ljus) typ vinrött ut. Jag gillar det :D
 
 
När vi ändå är inne på det här med mat. Jag och Simon har bestämt att vi ska träffast lite nu och då och laga vegansk mat :) Umgänge + att då lär vi oss båda mer om det :D Det här var det första vi provade på, i lördags. Nån slags pasta och fakekycklingsås (på vegangrädde). med champinjoner. Det var såååååå gott. Så grymt mycket över förväntningarna gott var det. Åh längtar till jag är hemma i Stockholm någon gång, då ska jag bjuda er på det här!
 
 
Vet inte om det här är särskillt spännande men iaf. Jag har börjat göra en liten egen vegankokbok/samling av veganrecept-bok då jag försöker äta i stort sett helveganskt nu. Och vill inte sitta och ha bara samma typ tre maträtter att välja mellan, bara för att jag inte kan fler. Så jag gör så här så har jag massa att välja mellan :D Plus att jag ju har Djurens Rätts kokbok som även den är helvegansk + den innehåller superbra tips :)
 
Nu måste jag gå och fortsätta med tråkig juridikuppgift.
 
Ha det bäst!
 
 
/CH
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mormor

Det låter roligare att vara två att laga mat än att sitta ensam. Du kanske hittar något recept som Du kan lära mig. Kramar i mängder/Momor

2013-03-11 @ 21:05:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...