Shopping på en studentbudget

Kom relativt nyss hem från att ha, vad som känns, hadlat hela dagen. Ne man jag har haft en fantastisk för och eftermiddag med mina fina vänner.
 
Vi hade ett seminarium tidigt i morse 8:15-10:00 då vi fick analysera en av Muminsagorna - den där Ninni (eller vad det var hon hette) blev osynlig och det kunde/skulle vi koppla till saker vi just lärt oss, nu när vi läser psykologi - vilket by the way är sååååå kul och intressant! :D
 
Hur som heslt, efter seminariumet skulle vi fixa lite saker i skolan; kopiera lite saker osv sen åt vi lunch och efter det skildes jag och Martyna från Jessica, som skulle plugga med en kompis som är här och hälsar på (visade sig att hon har haft grundskola i översta våningen i samma byggnad jag gick i gymnasiet!). Vi gick ner på stan och gick runt lite i affärer. Jag har inte haft råd att köpa något alls till mig själv i stort sett, sen jag flyttade hemifrån. Alla pengar går åt till mat och nödvändigheter (tvål, kurslitteratur osv osv) men nu var det rea i lite affärer så vi gick in i lite olika affärer. Jag hittade en supercoolring och örhängen på Glitter på superrea. De hade också "mystery bag" för 49 kr - en påse där det är lite olika saker blandade och så får man ta en påse utan att riktigt veta vad det är i och så får man se vad man får - med saker av värde av ca 400 kr. Det var mest bara skumma saker men det var också en guldklocka som ändå fungerar tycker jag så nu har jag en "guld"klocka iaf ^^
 
Vi gick och fikade lite och sen ringde Martynas pojkvän och satt han var framme så vi åkte och handlade lite saker på dollarstore (ungefär som ett ännu billigare ÖB) och jag hittade bland annat några små påskkyckligsdekorationer som var 2 för 10 kr, så det köpte jag ^^ Hittade också en stor luftmadrass för 200 kr. Dock tror jag att man behöver en pump men det kan jag hitta någonstans säkert ^^ Typ Clas Ohlson eller nåt ^^ Köpte också lite tvål och sånt som jag behövde.
 
Efter det åkte vi (de har bil - sååå skönt och supersnällt att jag får åka med och handla med dem och få skjuts ^^) till Röda Korsets second hand butik och jag hittade en kavaj (letat efter en i flera år!) och en supermysig tjocktröja och lite annat småfjupps. Allt blev 120 kr tillsammans - helt sjukt. Hade jag köpt samma i en affär hade inte ens halva tjocktröjan kostat så mycket :P Nöööööööjd! Jag älskar second hand - jag kommer definitivt åka tillbaka dit :)
 
Sen åkte vi till Willy:s och handlade lite (pengarna kom äntligen idag så det var dags att fylla på :P). Köpte bland annat alfalfafrön så nu kan jag göra groddar ^^ Har ju en groddare hemma, behövde bara fröna - yey :D
 
 
Lite av grejerna. Jisses va så himla kul att faktiskt få köpa lite saker till sig själv mer än bara mat och hygienprodukter för en gångs skull! Är alldeles lycklig ^^ Kläderna ser bättre ut på ^^
 
 
Nu ska jag snart ta och gå och laga någon middag :)
 
 
Ha det bäst! Några av oss ses om bara några dagar :D
 
 
/CH
 
 

Kommentarer
Postat av: Molle

bilder med kläderna på! :D

Svar: Okej, ska försöka ^^ Är typ motljus i min stora helkroppsspegel :P Ingen aning om det här hamnar i din blogg nu eller i min, hoppas du ser det iaf xP
CH

2013-03-27 @ 04:39:16
URL: http://sweetjack.blogg.se
Postat av: Anonym

Eftersom man inte kan svara på kommentarerna i sin egen blogg så du ser dom så skriver jag här istället :P Aaw blir så glad av dina kommentarer :D Och har beställt startpaketet nu så det finns där när jag kommer hem! Tack för tipset :D

2013-04-09 @ 23:07:37
Postat av: Molle

oj, blev visst anonym

2013-04-09 @ 23:08:01
URL: http://sweetjack.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...