Hamnade på akuten

Först bara ett svar till Mormors kommentar: Skolan slutar officiellt den 9 juni men sista tentan är några dagar innan :)
 
Jo, akuten ja:
 
Idag fyller Jessica år, så vi hade grillkalas hos henne, utanför hennes hus. När jag kom dit satte jag mig på en bänk, där vi skulle äta och så skulle jag och Martyna in och hjälpa Jessica att göra en välkomstdrink och när jag reste mig upp så måste jag vridit mig konstigt eller något så min knäskål hoppade ur led. Det ironiska i det hela är att när det hände förra gången, för några år sen sa läkarna att det nu var större chans att det händer igen, då det hänt en gång förut. Sant, men det var andra knät den här gången :P
 
En annan skillnad från förra gången var att nu visste jag precis vad som hände, på bara några sekunder hade jag märkt vad som hänt (kände igen känslan mycket väl) och jag hann tänka att "nej, den här gången tänker jag inte ligga och vänta på en himla ambulans som ska fixa det här åt mig" så jag lyckades - vet inte hur för det gick fort - få den tillbaka själv. Det gjorde förbaskat ont ändå och jag fick ett så otroligt starkt illamående efteråt men det gick över efter att det värsta av smärtan hade försvunnit också.
 
Jag ringde vårdupplysningen och de sa att jag måste åka till akuten. Kände mig lite dum som var tvungen att åka iväg mitt i kalaset, men hade väl inte mycket val. Så underbara Jessica och Martyna åkte ner med mig (Jessica körde) till akuten. Fick för första gången åka rullstol ^_^ Jag fick en linda runt knät och fick låna kryckor. Tydligen var det väldigt lång kö till rönken så hon som tog emot mig sa att det är bättre att komma in i morgon på morgonen. Hon sa också att det inte gick att boka någon tid men att om jag kommer in i morogn kl 8:30 så skulle hon lägga en lapp där, så att jag typ halvt preliminärt har den tiden ändå :) Himla gulligt av henne. Hon var jättesnäll och hjälpsam.
 
Efteråt kom Martynas pojkvän och hemtade oss och vi åkte alla tillbaka till kalaset och hade det väldigt trevligt.
 
 
Nu är jag rätt nyligen hemkommen, fick skjuts hem av Martyna och Pontus (hennes pojkvän ;) ) igen :)
 
Jag har underbara vänner! <3
 
 
 
Nu ska jag gå och lägga mig, då jag måste upp mycket tigare än tänkt, för att åka och rönka benet :P
 
 
Ha det bäst!
 
 
/CH

Kommentarer
Postat av: Mormor

Vilken otur Du har. Hur går det att gå till skolan? Finns det någon buss som Du kan åka med eller stannar Du hemma? Puss och kram från oss.

2013-05-08 @ 20:21:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...