Google

Just nu sitter jag och försöker skriva klart uppgiften inför seminariet senare i eftermiddag. Skulle gå in på google för att söka på ett ord för att förstå uppigften bättre och då ser jag det här:
 
Prideflagga i form av googleloggan
 
Google som alltså är ett av världens största företag (antar jag iaf?) har tagit ställning angående OS och Rysslands anti-gaylagar. Jag blev så hiiiiimla glad när jag såg det här. Att de väler att göra så här ger mig så mycket hopp om att det kommer bli bättre och bättre och det gör mig så glad att fler och fler stora organisationer, företag, landsledare (Obama t.ex.) tar ställning och står upp för HBTQrättigheter och står emot Putin och hans förbaskade propaganda!
 
 
Jag kommer inte kolla på invigningen av OS. Dels för att jag inte har någon TV och vill inte slösa upp typ det sista av mitt internet genom att kolla via svtplay men också för att jag tänker inte sitta här och stödja något som går emot mig personligen. Jag älskar OS och invigningen är typ min favoritdel av hela OS. Men jag tänker inte kolla. Jag kollar kanske på idrotten i sig senare, för att jag vill stödja idrottarna och det är ju inte deras fel att Putin är som han är och det är dumt att dissa dem, många av dem har ju som dröm att ta sig till OS och då vill de ju att folk ska kolla på dem. Så idrotten kollar jag kanske på, men jag tänker inte kolla på något som på något sätt har med Putin och hans propaganda att göra, för det är jag säker på att invigningen kommer göra. Och även om den inte gör det så är det fortfarande en markering från min (och många många andras!) sida.
 
Han kommer inte komma undan med det här. Vi är så många som reser oss mot honom och som protesterar, på ett eller annat sätt, runt om i världen så det är bara en tidsfråga innan hans hopp om att... jag vet inte, utrota oss HBTQ-personer (?) försvinner.
 
 
Nåja, det va inte meningen att göra värsta politiska inlägget här. Ville bara dela med mig av googles logga idag, det gjorde mig så glad! :D
 
Kärlek åt folket ;D
 
 
Ha det bäst!
 
 
/CH
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...