Sol, regn, sommar och EU-val

Senaste veckan har det varit helt fantastiskt väder. I fredags var det så pass varmt att jag hade shorts och en kortärmad skjorta på mig och det va på gränsen till för varmt! Helt underbart att sommaren börjar smyga sig på.
 
Fredagen var en väldigt mysig dag. Det började med att jag skulle gå och ta TBCvaccin inför praktiken. Men de ringde en timme innan och ställde in min tid. Vilket gjorde mig väldigt arg. Men men det är en helt annan historia. Tanken var att jag skulle träffa Martyna lite innan mitt besök och vi skulle typ äta lunch eller nått innan. Jag var redan inne i centrum när de ringde mig så det var ju tur att jag hade andra planer iaf ;)
 
Så det blev så att vi fick mycket mer tid att umgås. Vi möttes upp runt kl 11 och gick för att köpa lunch och gå ner och sätta oss i Badhusparken (nere vid vattnet vid Storsjön). När vi står och väntar på vår mat känner vi hur någon kommer fram bakom oss och lägger armarna om oss och säger hej. Till vår stora förvåning var det Jessica! Hon hade helt omedvetandes om att vi var där gått in och skulle köpa en glass. Ibland är livet bra lustigt ;) Så det blev så att vi alla tre gick ner till Badhusparken och satt vid vattnet och åt. Jag och Martyna lunch och Jessica en glass. Vi satt där nere i kanske två timmar eller så. Sen var det dags för mig och Martyna att möta upp Pontus (Martynas sambo) för att åka och storhandla (jag brukar få åka med dem när vi handlar när CSNpengarna kommer, så får både jag och min mat skjuts hem). Det blev en trevlig eftermiddag med först en tur till Lillänge (det är typ som Barkarby - det är massa olika äfferer på en stor "öppen" yta och en gigantisk parkering - för er som bor i Stockholm och har varit i Barkarby) där vi kollade lite på skor och jag faktiskt fick med mig ett par hem ;) Sen åkte vi tillbaka in till det mer centrala Östersund för att gå till Dollar Store och sen Willys. Sen bar det av hemmåt för oss. Min kväll var lugn. Lagade lite mat och kollade på en film jag hade hittat på Dollar Store. Hände inte så mycket mer än så.
 
 
Uppe till vänster har ni mig, vid vattnet. Till höger... ja där har ni vattnet ;) Och ja det vita är SNÖ haha! Det må ha varit 25 grader men skidbacken håller i sig så länge den kan hahaha :P
 
Nere till vänster är skorna jag hittade. Älskar galenheten i dem och att jag hittade ett par med olika mönster. Högra bilden är min middags från i fredags. Stekt tofu, pasta, grönsaker och en brunsås med champinjoner i. "Veganer äter bara gräs". Eller? ;)
 
I torsdags fick jag för mig att ge mig ut på en kvällspromenad. Tanken var att ta en liten halvkort runda. Jag ville testa en ny väg och det hela slutade med att jag va ute i en timme och hade gått mer eller mindre en halv mil när jag väl kom hem igen. Det var helt underbart skönt att vara ute och röra på sig och att vädret var så fint! Det lustiga var att jag snudd på gick vilse (jag visste åt vilket håll jag bodde men jag hade ingen jättebra koll på var jag va) och när jag väl kom fram till något jag kände igen hade jag tagit mig ända till Lillänge (det jag skrev om ovan). Kollade upp hur långt det är dit när jag kom hem och det stod 3 km. Så ja, ca 5-6 km lyckades jag med på en timme. Jag va ganska nöjd med mig själv när jag kom hem haha! Det går just nu ganska bra för mig med vikten, den sjunker sakta men säkert. Jag har hittat någon slags... inte balans men typ något sinnestillstånd där jag äntligen insett hur jag ska göra och det funkar och känns jättebra!
 
 
Så här såg min promenad + jag ut en liten bit. Den vänstra bilden är innan, hemma, innan jag gick ut. De högra bilderna är tagna på samma ställe, bara åt olika håll med kameran ;) Det vita snirkliga man ser rakt fram i mitten av understa högra bilden är samma vita snö som på bilden från i fredags, bara typ 2-4 kilometer längre ifrån. Tegelbyggnaden i samma bild är den skolan jag idag var och röstade i.
 
På tal om röstning ja. Idag har jag varit och röstat i EUvalet. Jättemånga personer lägger upp fina somriga bilder på sig själva med sina röstkort på facebook, instragram och lite överallt. Själv gick jag till vallokalen iförd långbyxor, jeansjacka och paraply. Sommaren höll sig fram till fredags kväll. Nu har vi trist vårväder istället. Regn och ynka 8 grader. Triiiist! Men det är lika bra ändå för jag har spenderat helgen mestadels inomhus och städat + diskat så jag har inte behövt känna att jag missat någon fint sommarväder eller så, så det är bra.
 
Två sista veckorna kvar på universitetet sen sommaruppehåll! Sommaren kommer bli så underbar. Födelsedag, pride, med lite tur jobb, hälsa på Martyna när hon åker ner till Småland och massa annat kul. Och sen är det höst och England! :D Längtar!
 
 
Ne nu måste jag gå och fortsätta städa och allt sånt kul hehe.
 
Ha det bäst!
 
 
/CH
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...